Sinem sizin için okusun
Harun sizin için okusun
in

Düzensiz ilaç kullanımı çınlamaya neden oluyor

Düzensiz ilaç kullanımı çınlamaya neden oluyor

Doç. Dr. Ali Titiz ‘İşitme ve Denge Sağlığı’ semineri ile Lions üyeleriyle buluştu ve merak edilen soruları da yanıtlayarak işitme kaybı konusunda bilgi verdi.

Acıbadem Ankara Hastanesi Kulak Burun Boğaz Uzmanı Doç. Dr. Titiz, düzensiz ilaç kullanımının kulak üzerindeki etkilerini anlattı. “Düzensiz ilaç kullanımı çınlamaya neden oluyor” diyen Doç. Dr. Titiz kulak çınlaması şikâyetleri üzerine birçok vatandaşın kendilerine başvurduğunu dile getirdi. Vitamin eksikliğinin de kulak çınlaması yaşatabileceğini belirten Titiz, doktor kontrolünün öneminin üzerinde durdu.

Ani işitme kaybı 3 günden az sürede gerçekleşir

İşitme kaybının her yaş için önemli olduğunu fakat özellikle iki yaş altı çocuklarda yaşanabilecek işitme kayıplarının ciddiye alınması gerektiğine vurgu yapan Doç. Dr. Titiz, ani işitme kaybının 3 günden az sürede gerçekleştiğini kaydetti. Doç. Dr. Titiz, kulakta meydana gelen bazı sorunların doğru zamanda teşhis edilmeyip tedavisi yapılmadığı takdirde geri döndürülemez işitme kayıplarının yaşanabileceğini de anlattı.

Kulak temizliği yaptırılmalı mı

Kulak temizliği konusunda merak edilen soruları yanıtlayan Doç. Dr. Titiz şunları söyledi: “Kulak temizliği uzman hekimler tarafından yapılmalı. Kulak çöpü kullanımını ise önermiyoruz. Kulağın kendi yapısında temizleme özelliği zaten var. Ayrıca kulağa sokulan pamuklu çubuk, vücuttan atılmak üzere olan salgıyı iterek kulak zarını kapatabiliyor, bu durum da duyma bozuklularına neden oluyor”

Rapor Et

Paylaşımı puanlamak ister misiniz?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

GIPHY App Key not set. Please check settings

Paylaşan Yogber : Didrafya

Kalp hastalıklarından kaynaklanan nefes darlıkları

Kalın kaşların doğal sırrı